torsdag 11 februari 2010

Och jag som egentligen älskar...


















...färgglada barnkläder, gärna i 70-tals stuk, gjorde helt tvärtom när jag sydde kläder åt barnen till ettårs fotograferingen! Det blev ljusa färger i tidlös design. Detta för att jag kommer ihåg hur man på 80- och 90-talen förfärade sig över hur man hade kunnat klä sina barn i brunt/orange/gult etc under 70-talet. Jag tyckte själv inte om kläderna på de foton som var tagna på mig som barn. Ju mer utstickande klädmode ju kraftigare motreaktion ett decennium senare! Så lär det bli nu med. Nu får mina barn sina mer tidlösa foton som jag inte fick! På dom får barnen sticka ut mer än själva kläderna! Rätt eller fel? Vad tycker du?




På dessa foton ser ni Lillebror i hans ettårs kläder! Mönstret är Burda 9853. Foton på de andra barnens ettårs kläder kommer så fort de hittas!

10 kommentarer:

  1. Tidlöst och väldigt barnsligt och fräcsht!

    SvaraRadera
  2. Härliga!
    Tycker att det är en riktigt bra idé. Jag dras själv mellan två stilar. Retro då det gäller barnkläder och vitt och lantligt då det gäller inredning. Går inte alltid ihop..

    SvaraRadera
  3. Smart! Och jättesöta är ju byxorna!

    AM

    SvaraRadera
  4. Jättefint och absolut rätt! Overlag känner jag mer och mer att jag vill förlja principen att det är barnet som ska synas inte kläderna. Jag tänkte precis som du på senaste dagisfotgraferingen och sonen fick ha en marinblå tröja på sig. Det ska jag vara ett foto på honom och inte vilken tröja han har på sig! ;)

    SvaraRadera
  5. Såå fina och så rena klassiska linjer - i like a LOT!!

    SvaraRadera
  6. Så väldigt fin byxa till en 1-åring! Härlig färg, har tänkt mig en liknande färg till min dotters klänning på 1-års kortet! Tycker som någon tidigare här skrev att det ju är barnet som skall synas på fotot, inte klädplagget! Vilken fin julklänning du sytt åt din dotter! Helt otroligt bedårande fin är hon i den! Tack för kommentaren på min blogg!

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Härligt, somriga byxor, ser välsydda och fina ut (som vanligt)! Så underbara bilder också!
    Jag måste gå emot strömmen ;-) för jag tycker att det är ganska kul med bilderna på mig som liten med alla tuffa färgglada kläder..
    Vi ses!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Od andulky: Jo, NU tycker jag bilderna är jättecoola, men inte när jag växte upp, dvs när modet hade svängt.

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint! :-) Jag skulle nog också köra på neutrala färger.. tror jag :-)

    SvaraRadera
  10. Det ser fräscht och somrigt ut med ljusa kläder. Självklart är barnet viktigast. Och själv tycker jag att det kvittar vad man väljer att klä sina barn i bara man väljer med hjärtat.
    Sen är ju fotografier, kläder, inredning, arkikektur ... ett tidsdokument oavsett vilken tidsperiod som avspeglas och då gillar jag tom "gräsliga" 70-talshus med tyrolerbalkonger i sina gigantiska jätteområden med hundratals hus på samma plats.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...