lördag 16 maj 2009

Storblommig retroklänning

















Hittade ett underbart storblommigt gardintyg på Erikshjälpen i Edsbyn förra året. Det blev en klänning och en solhatt i retrostil till Storasyster. Tyget var lite solblekt på en del ställen, men det gjorde inget för då kunde det bli en "slit & släng" klänning, användbar i vardagen. I superskick hade jag nog varit alltför rädd om den. Men tänk att få vara så här fin till vardags!


Det allra bästa är att jag fortfarande har kvar en och en halv gardinlängd av tyget! Det blir en ny klänning när hon har växt ur den här och kanske något till mig själv?
Klänningsmönstret har jag ritat själv och solhatten kommer från Elsebeths Gynthers Sy till barnen, 0-3 år.






















4 kommentarer:

  1. Vad kul med en ny blogg. Du syr verkligen jättetrevliga klänningar. Trist att de blev stulna förra året. Och synd att Storasyster inte gillade den röda klänningen. Det gjorde jag :-). Jag har sån tur att min 8,5 åring blir jätteglad när jag syr åt henne.

    Jag tittar in igen.
    /Mojebarn

    SvaraRadera
  2. Kul med en första kommentar! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  3. underbar strandbild!
    kul att hitta din blogg, vad fina saker du gör

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj, vilken tjusig blogg! Tack för din kommentar på min blogg! Tack vare den så hittade jag hit nu :) Du kan prenumerera på min bloppisblogg så får du meddelande om nyaste inläggen så att du hinner nappa de bästa tygen :)

    Sen vill jag också passa på att tipsa om min tävling på min blogg, den får du gärna delta i :)

    Lägger en länk till din sida eftersom jag gillar det du gör!

    Kram
    LIna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...