onsdag 29 april 2009

Och så fick jag äntligen till det!

Å, så lång tid det tog, men nu är sybloggen äntligen igång. Bibliotekarievännen visade vägen till bloggvärlden och Ett tu tre visade att en trebarnsmor visst hinner sy. Helt plötsligt hade jag inget att skylla på längre. Tack ska ni ha!

Börjar med att visa min senaste skapelse i grön velour. En heldräkt åt Lillebror i äkta 70-tals stuk! Mönstret är från Elsebeth Gynthers Sy till barnen, 0-3 år. Där kallas den för mysoverall. Lillebror är 1½ år (stl 86) och jag valde storlek 1 år. Passar perfekt. Supernöjd. Speciellt med kapuschongen som jag valde att göra i randigt tyg i grönt och turkost. La till en fodrad insida i enfärgat. Blixtlåset blev också turkost. Härligt också att modellen inte sitter åt så som många moderna 70-tals varianter. Tyget kommer från Eurokangas. Köpt på semesterresa i Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...